خرید پالت پلاستیکی
مرتب سازی :

سه نظام دریل

مشاهده قیمت و خرید آنلاین انواع سه نظام دریل کوچک و بزرگ

ارسال رایگان

مشاهده بیشتر
سه نظام هند پیس سایز 4

سه نظام هند پیس سایز 4

  • 120,000 تومان
سه نظام هند پیس سایز 3

سه نظام هند پیس سایز 3

  • 120,000 تومان
سه نظام هند پیس سایز 6

سه نظام هند پیس سایز 6

  • 120,000 تومان
سه نظام هند پیس سایز 2.3

سه نظام هند پیس سایز 2.3

  • 120,000 تومان

یکی از ابزار کاربردی و پر استفاده، از صنعت گرفته تا کارهای خانگی، سه نظام دریل است. به کمک آن ها می توان انواع عملیات مختلف مانند سوراخکاری، بستن پیچ، سنباده کاری و.. را به راحتی انجام داد. در واقع سه نظام دریل یک رابط بین دریل و مته است که وظیفه انتقال نیرو از موتور به مته را دارد.

سه نظام های دریل بخش ضروری بسیاری از انواع دستگاه های برقی از جمله دریل های شارژی، دریل های برقی، بتن کن ها، دریل های ستونی و... هستند. این سه نظام، مته ها را ثابت و محکم نگه می دارند و به کاربر این امکان را می دهند که مته ها را سریع و آسان عوض کند. در ادامه با ما برای بررسی انواع سه نظام های دریل، مزایا و کاربرد آنها، همراه باشید.

سه نظام دریل چیست؟

سه نظام دریل قطعه ای فلزی یا پلاستیکی است که برای نگه داشتن مته در دستگاه دریل استفاده می شود. سه نظام قطرهای مختلفی از مته را می گیرد به طوری که برخی از آن ها می توانند مته های ریز را به راحتی محکم و ثابت نگه دارند. این وسیله دارای سه فک است که با چرخاندن قسمت پیچی سه نظام این فک ها باز یا بسته می شود به طوری که مته بین آن سه فک قرار گرفته و محکم می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های سه نظام ظرفیت آن است. این به حداکثر قطر مته ای اشاره دارد که سه نظام مته می تواند نگه دارد. سه نظام انواع مختلفی دارد که بسته به نوع دستگاه خود و استفاده شما، باید انتخاب شود اما به طور کلی در دو مدل آچاری و اتومات تولید می شوند که هر کدام ویژگی خود را دارند. که برای توصیف بهتر، هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم.

سه نظام آچاری

این سه نظام به نام های دیگر سه نظام دستی یا سه نظام آچار خور هم شناخته می شود. که علت نام گذاری آن این است که برای باز و بسته کردن فک های این سه نظام نیاز به آچار سه نظام دارید. این آچار باید متناسب با سایز سه نظام شما باشد.

جنس سه نظام آچاری فلزی است و دو مدل صنعتی و معمولی دارد که مدل صنعتی آن از مقاومت بیشتری برخوردار می باشد. آنها دقت و کنترل بالاتری نسبت به سه نظام های اتومات ارائه می دهند که آنها را برای اهداف صنعتی و سنگین مناسب می کند.

سه نظام آچاری

سه نظام اتومات

رایج ترین نوع سه نظام ، سه نظام اتومات است. همانطور که از نام آن پیداست، این سه نظام ها نیاز به آچار برای بسته شدن ندارند و برای بستن سه نظام فقط کافی است چند دور با دست سه نظام را بچرخانید که این ویژگی علاوه بر افزایش سرعت تعویض مته، در شرایطی که آچار گم شود یا در دسترس نباشد، بسیار مفید می باشد. سه نظام اتومات در دو مدل معمولی و صنعتی تولید می شود که مدل صنعتی آن مقاومت بیشتری دارد.

جنس این سه نظام می تواند پلاستیکی، فلزی و یا نیمه فلزی باشد. برخی از مدل های آن داری ضامن قفل هستند که از هرز رفتن مته جلوگیری می کند. این سه نظام از محبوبیت بیشتری برخودار است و می توان از آن در انواع کارهای صنعتی، کارگاهی و یا خانگی استفاده کرد.

سه نظام اتومات

راهنمای خرید سه نظام دریل

مواقعی که سه نظام شما خراب و غیر قابل تعمیر می شود نیاز دارید که یک سه نظام متناسب با سایز دریل و مناسب سایز مته، تهیه کنید. سه نظام انواع بسیار گوناگونی دارد. هر سه نظامی کاربرد و قیمت و دلایل خرید خاص خود را داراست. بنابراین لازم است که ابتدا انتخاب کنیم دقیقا چه نوع سه نظامی می خواهیم. در صورت خراب شدن سه نظام می توانید با توجه به سایز هایی که روی آن حک شده، مطابق با آنها سه نظام جدید تهیه کنید. که در ادامه می توانید شناخت بهتری از سه نظام ها پیدا کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

سه نظام دریل و کوچک

سه نظام کوچک طبیعتا قیمت کمتری نیز دارد. سه نظام های آچاری و اتومات از این دسته سه نظام ها هستند. برای انتخاب آنها در منوی دسته ، دسته های جداگانه ای ایجاد شده است . اینگونه سه نظام ها، معمولا برای وسایل برقی دستی و کوچک تر ساخته می شوند. از آن دسته می توان به سه نظام دریل شارژی و دریل دستی اشاره کرد.

سه نظام دریل می تواند سه نظام آچاری یا سه نظام اتوماتیک باشد. این سه نظام ها معمولا برای دریل های دستی قابل استفاده هستند. سه نظام های دریل، کونیک یا ته پیچ هستند. برای مشاهده محصولات سه نظام دریل و قیمت آنها به دسته سه نظام دریل آچاری یا سه نظام اتومات مراجعه کنید.

سه نظام ته پیچ یا ته کونیک

سه نظام ها بسته به نوع دستگاه دریل مورد نظر ته کونیک یا ته پیچ هستند. البته سایز های مختلف نیز برای سه نظام پیچی و کونیک وجود دارد. سه نظام پیچی معمولا با ابعاد پیچ به صورت اینچی مشخص می شود مثلا سه نظام 1/2 که منظور از آن سه نظام ته پیچ با اندازه پیچ 1/2 اینچ است. یا سه نظام 3/4 اینچ نیز به همین ترتیب.

اما سه نظام های کونیک یا ته کونیک در واقع استاندارد و شکل متفاوتی دارند. اگر به سه نظام های کونیک نگاه کنید یک استوانه با شیب اندک می بینید که کاملا بر حسب یک استاندارد جهانی طراحی شده و در شفت مخصوص کاملا کیپ می شود. مزیت اصلی این روش آن است که تمام سطح شفت و استوانه سه نظام درگیر شده و نیرو تقسیم می شود. برعکس سه نظام پیچی که تنها در دنده ها، نیرو انتقال می یابد و امکان شکستن دنده افزایش می یابد.

انواع دیگر سه نظام

همچنین نوع های مختلف دیگری از سه نظام وجود دارد. به عنوان مثال، سه نظام هند پیس برای نگه داشتن مته های کوچک طراحی شده است که معمولاً در پزشکی استفاده می شود. از سه نظام پیچ گوشتی شارژی می توان در پیچ گوشتی شارژی برای نگه داری بیت ها (سری پیچ گوشتی) استفاده کرد. سه نظام های قلمی در مواقعی که مجبور به استفاده از ابزار های بسیار باریک می شویم، که سه نظام اصلی توانایی گرفتن آن ابزار را ندارد، از قطعه ای واسط به نام سه نظام قلمی استفاده می شود.

انواع سه نظام دریل

قیمت سه نظام دریل

سه نظام ها با توجه به مدل، جنس و برند آن ها دارای قیمت های متفاوتی هستند، برند هایی مانند سانو، متابو، برید، رهم و فلای ایگل در ابزار ماتریس موجود هستند. همگی این برند ها کیفیت مطلوبی دارند که می توانید تفاومت قیمتی را در آن ها بصورت کامل و جامع مشاهده کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه، سه نظام دریل، بخشی ضروری از هر دستگاه دریل است و در انواع و اندازه های مختلف وجود دارند. استفاده از سه نظام های اتومات آسان است و برای اکثر کارهای سوراخکاری مناسب هستند، در حالی که سه نظام های آچاری سطح بالاتری از دقت و کنترل را ارائه می دهند. همچنین سه نظام هایی مانند سه نظام قلمی نیز برای کاربردهای خاص هم موجود هستند. هنگام انتخاب یک سه نظام، مهم است که عواملی مانند ظرفیت مته، مدل سه نظام و اندازه آن را در نظر بگیرید.

فروشگاه ابزار ماتریس مرجع تخصصی خرید سه نظام دریل و بزرگترین مرکز خرید ابزار های صنعتی و تخصصی میباشد. برای یافتن محصول مورد نظرتان از باکس جستجو استفاده نمایید.

مشاهده بیشتر
فیلتر ها
فقط نمایش کالاهای موجود
از تا
دسته بندی ها

اگر مایل هستید از آخرین تخفیفات و جدیدترین محصولات با خبر شوید همین حالا در خبر نامه ثبت نام کنید

whatsapp